sunnuntai 19. huhtikuuta 2015

Vetouisteluvenettä rakentamaan, osa 4

Trailereita vertailtiin antaumuksella ja venemessuilla päästiin katsastamaan useampaakin eri merkin tarjolla olevaa vaihtoehtoa. Alunperin alumiinistä tehty traileri oli mielessä mutta hintavertailu muihin vaihtoehtoihin osoitti että hintaero oli yksinkertaisesti liian suuri.

Lopulta kärryksi valikoitui JSI:n 2700 malli. Aiemmista veneistäni kahdessa edellisessä oli JSI:n kärryt. Kärryt ovat olleet hyvin toimivia ja ongelmia ei ole ollut joten valinta oli loppuviimein helppo.

JSI 2700
Nykyisissä malleissa on entisestään tullut hyviä parannuksia kuten kääntyvät takavalo paneelit jolloin valoja ei tarvitse koskaan kastella vedessä. Vanhassa 1700 mallissani ei näitä vielä ollut ja valoja piti aika usein olla huoltamassa koska itselläni on tapana ajaa traileri reilusti veteen -mieluummin säästän veneen köliä kuin helposti huollettavia valoja. Tätä ongelmaa ei nyt kuitenkaan uuden kärryn kanssa enään pitäisi olla.
Kääntyvät valot on toteutettu kaasujousi avusteisena ja lisäksi ne lukitaan jämerästi metalli salvalla paikalleen- Toteutus vaikuttaa toimivalta.

Ylös taittuvat valot.
Pilothousessa on esimerkiksi suomalaisiin veneisiin verrattuna todella terävä köli ja koska vene on painava, hankittiin traileriin suosiolla parhaat mahdolliset kölirullat. Stolzin polyuretaani rullat ovat ylivoimaiset kantavuudeltaan, kestävyydeltään ja rullausominaisuuksiltaan. Rullat eivät myöskään menetä muotoaan ollessaan kuormattuna -aika näyttää lunastaako maailman parhaana pidetyt kölirullat lupauksensa.

Rullien sovitusta.
Traileriin hankittiin vielä kierros kantavuudeltaan riittäviä nastarenkaita jonka jälkeen oltiinkin valmiina ensimmäistä kertaa tienpäälle uusi paketti peräkoukussa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti